Thursday, June 3, 2010

Rombakan Kabinet - Kemana Arah Pemimpin Melayu Di Dalam Kabinet

Keputusan PM Dato Seri Najib mengetepikan Ahli Parlimen dari kalangan pemuda Umno mengundang rasa gusar ke atas keatas polisi Dato Seri Najib terhadap orang-orang Melayu. Lantikkan Menteri dan Timbalan Menteri beramai-ramai dari kalangan MCA menggambarkan betapa Dato Seri Najib tidak mengendahkan perasaan dan maruah pimpinan Melayu khasnya golongan muda di dalam Umno.

Saya percaya, PM didesak oleh pemimpin veteran MCA untuk melantik dan menggantikan pimpinan Umno didalam kerajaan. Amatlah malang bagi orang Melayu apabila kuasa politik Melayu di dalam kabinet menteri semakin berkurangan. Dengan MBE dan dasar liberalisasi kerajaan yang jelas mengetepikan hak dan kepentingan orang Melayu! Kita akan melihat betapa kuasa politik orang Melayu akan menjadi semakin lemah dikala kuasa ekonomi telah jauh dikuasai oleh bangsa lain.

Ketua Pemuada Umno, Saudara Khairy Jamaludin yang banyak difitnah seolah-olah tidak langsung berkaliber untuk menjawat jawatan Timbalan Menteri. Kita berharap, sokongan dan desakkan agar kerajaan mengambil kira kepentingan bangsa Melayu dalam polisi kerajaan diambil perhatian serius. Janganlah tunggu nasi menjadi bubur barulah hendak menyesal.

No comments:

Post a Comment