Saturday, July 11, 2009

Melayu Di Khianati Lagi

Sudah agak lama saya tidak berkesempatan menyambung tulisan di blog ini. Teralalu banyak perkara telah berlalu tetapi yang menjadi suatu kejadian malang ialah apabila wawasan 2020 yang dicanangkan Tun Mahathir telah cuba di hasilkan oleh PM baru Datuk Seri Najib.

Pemimpin-pemimpin Melayu kini berhujah bermati-matian mengatakan kita harus menjadi satu bangsa! Bangsa Malaysia dan ramai bukan Melayu dan yang Melayu pun menyokong seruan ini.

Hakikatnya, yang bukan Melayu tetap dengan Bangsa mereka, dan yang Melayu hilang kemelayuaannya!.

Apabila orang Melayu bercakap tentang kepentingan orang Melayu, orang bukan Melayu mengatakan orang Melayu terlalu bersifat perkauman dan ramailah media-media utama khasnya surat khabar berbahasa inggeris menggambarkan yang Melayu itu terlalu emosi tetapi apabila mereka yang bukan Melayu bercakap isu bangsa mereka, mereka disanjung dan diangkat sebagai pejuang demokrasi.

Hakikat utamanya, Melayu telah semakin terpinggir! Dasar-dasar yang sebelum ini mempertahankan hak keistimewaan Melayu kebanyakkannya telah terhakis dalam masa 100 hari PM baru memerintah negara. Apakah yang akan terjadi kepada orang Melayu selepas 1 tahun nanti?

Melayu kini dikhianati lagi!

Pena Tajam

No comments:

Post a Comment