Monday, September 13, 2010

Umno gali kubur sendiri?

Hampir semua NGO dan pemimpin Melayu terperanjat apabili Ku Nan mengumumkan bahawa Umno tidak akan menyokong Perkasa setelah bermesyuarat dengan parti komponen BN yang lain. Hanya ada dua kemungkinan sahaja keputusan itu dibuat beliau,
1 sebab, mungkin beliau terlalu mengagungkan pemimpin bukan Melayu yang menjanjikan bahawa mereka 100% yakin akan dapat menarik semula sokongan bukan Melayu pada pilihanraya umum ke 13 nanti atau
sebab ke 2, beliau dan rakan2 umno beliau terlalu bodoh, bengap dan baghal tak kenal siapa yang jadi ahli perkasa. Saya yakin, ianya sebab ke2, dia ingat Perkasa nie Ibrahim Ali yang punya! Dan Ibrahim Ali sahaja yang syok sendiri.

Sahlah Ku Nan nie bodoh dan baghal! Hampir 80% ahli perkasa adalah ahli Umno, jadi kalau dia tentang Perkasa, dia tentang ahli Umno sendiri. Walaupun dilabel sebagai rasis dan ekstremis, tetapi Perkasa tak pernah buat buat tuntutan yang bercanggah dengan perlembagaan. Perkara ini dah banyak dah orang lain ulas di surat khabar pro Melayu. Jadi saya tak perlu ulas.

Lupakah Melayu yang tak sedar diri ini, berapa banyak kerusi yang Umno pegang menang dengan majoriti yang sangat sedikit. Contohnya Satim menang dengan 45 undi sahaja! Kalau tolak ahli perkasa yang mungkin tidak sokong PR tetapi mereka mungkin tidak keluar undi, maka Umno akan kalah dalam PRU 13.

Meneliti sikap segelintir besar pemimpin tak sedar diri dalam Umno ini, memang Umno wajar, akan dan pasti kalah dalam PRU 13. Dengan dasar 1 malaysia kini membunuh kepentingan Melayu secara terancang, pemimpin Melayu pula bersatu dengan bukan Melayu menghapuskan kepentingan Melayu.

Jadi jelaslah Umno sedang gali kubur sendiri. Apa pilihan orang Melayu? Saya sarankan Presiden Perkasa bergabung dengan Tengku Razaleigh Hamzah tubuhkan parti Perkasa Melayu Semenanjung untuk menyediakan pilihan orang2 Melayu semenanjung. Parti ini akan mesra Melayu dan teras perlembagaannya adalah berdasarkan al-quran dan sunnah.

Kita jemput ulama neutral sebagai ahli lembaga syura seperti Dr Asri, Ustaz Hafiz Din dan beberapa tokoh agama yang dilihat neutral. Kita cuma bertanding di kawasan yang majoritinya Melayu. Kalau Umno letak calon macam ku nan dan nazri aziz, kita lawan mereka ini!

Kalau KJ sibuk berjuang untuk Cina pun kita lawan dia jugak! Kawasan yang PAS masuk kita bagi laluan supaya selepas PRU 13, kita boleh bersatu dengan parti yang lebih jelas perjuangannya. Kalau PM Najib masih tunduk dengan MCA Soi Lek, kita angkat Ku Li jadi PM! Umno akar umbi boleh terima, PKR boleh terima dan PAS pun boleh terima.

Fikir-fikirkanlah demi kepentingan Agama, bangsa dan Negara!

Salam Syawal, Selamat Hari Raya & Maaf Zahir Dan Batin


No comments:

Post a Comment